Az álomlista  módszer

Az álomlista módszer a hét legkedveltebb tanácsadói stratégia egyike. Különösen olyan cégek esetében nagyon jó, ahol nem tömegesen kell ügyfeleket szereznünk, hanem arra törekszünk, hogy minőségi, nagyobb értékű ügyfelekkel dolgozzunk együtt.

A módszer lényege a következő. Egyszerűen meg kell határoznunk, kik lennének azok az ügyfelek, akikkel szívesen dolgoznánk, és össze kell őket szedni egy listába – ezt nevezzük álomlistának. Aztán más dolgunk nincs, mint egész évben, minden létező eszközzel ezeket próbáljuk elérni, bejutni hozzájuk, meggyőzni őket.

Hány ügyfél jelöltet kell kiválasztanunk erre a listára? Először nézzük meg mennyi ilyen ügyfél tartana el minket kényelmesen. Majd azt nézzük meg reálisan, ha intenzíven bombázzuk a cégeket, hány megkeresett ügyfélből lesz valóban az ügyfelünk. Ha mondjuk tíz kiváló ügyfél eltart minket, és ha odatesszük magunkat, akkor tíz megkeresett jelöltből eggyel biztosan szerződni tudunk, akkor az álomlistánk ajánlott mérete 10×10=100. Ha összeírtunk ugyanis 100 álom ügyfél jelöltet, akkor egy év alatt lesz 10 jó szerződött ügyfelünk.

Ezért gyakran ezt a módszert 100-as listának is hívják, ami pontatlan. Ha például, kisebb értékű holmikat adunk el tanácsadóként, (lakáskassza, ingatlan közvetítés, nyugdíj biztosítás, a legtöbb MLM hálózat, stb.), akkor jóval több mint 100 jelölt kell az álom listánkra.

Hogyan tudjuk összeállítani a saját álomlistánkat? Ez teljesen más, ha cégeknek dolgozunk, vagy ha magánszemélyeknek.

Először egy minta videóban egy példán keresztül megmutatom, hogy cégeknek dolgozó tanácsadóként hogyan állíthatjuk össze az álomlistánkat. Ez mindenkinek jó lehet akik cégeknek adnak el: marketing vagy szervezetfejlesztést, céges biztosításokat, céges szolgáltatásokat és még számtalan mindent.

 

A videós példában a Magyarország cégei 2017-es adatbázisát használtam. Ez megvásárolható 49.000-os áron a boltomban, de most a Tanácsadói marketing műhelygyakorlat jelentkezői egyéb más ajándékok mellett erre az adatbázisra 30.000,-Ft kedvezményt kapnak.

Ha  mi ügyfeleink magánszemélyek akkor az álomlista módszer kicsit bonyolultabb.

Amikor az emberek álomlistát akarnak összeállítani, mondjuk egy településen, akkor az ott élők leggazdagabb, legtekintélyesebb, legbefolyásosabb részére gondolnak. Hiszen ha a polgármesternek új Hondája van, akkor mindenki szeretne Hondát venni.

Hogyan állítsunk össze egy listát a leggazdagabb és legbefolyásosabb emberekből egy településen? Erről készítettem videót. Nem dumálok félre, választottam véletlenszerűen egy magyar kisvárost és lépésről lépésre összeszedtem itt a város “álomlistáját”.

És életem legelképesztőbb videója keletkezett így. Én tudom, hogy minden elérhető a neten, de hogy ennyire egyszerűen, ez gyomros volt a számomra.

A videós példában a Magyarország cégei 2017-es adatbázisát használtam. Ez megvásárolható 49.000-os áron a boltomban, de most a Tanácsadói marketing műhelygyakorlat jelentkezői egyéb más ajándékok mellett erre az adatbázisra 30.000,-Ft kedvezményt kapnak.